rumpan bar

en bar rumpa är ingen barnrumpa

en synnerligen god jul

Publicerad 2013-12-29 02:25:23 i Allmänt,

 

huvudet bankar tankar tills jag tror det är en egen planet

där nybyggare slår upp staket

tankbank mitt i julen

fast lite efter ändå

är det verkligen rätt

rätt ska vara rätt

det säger man ju

det får man anta är rätt

det är väl liksom meningen 

med hela rätten

 

jag vill vara havretösen med viol i mun

eller tvärtom kanske är mer behagligt

vila i en havrekapsel när magen vrider och huvudet bankar

ibland är man ju helt väck

då vet nog mamma varken ut eller in

eller rätt

 

i morse försov jag mig ifrån att stiga upp tidigare

och i kväll förvaknade jag ifrån att somna in tidigare

allt jämnar ut sig

det är nog rätt

 

 
planeten skunkrunk till er tjänst. öppet varje dag 02-02.37
ahmen

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela